Asistenţă medicală NON STOP, cu linie de gardă in spital pentru urgenţe obstetricale şi ginecologice, A.T.I şi neonatologie. Informatii, callcenter NON STOP tel. 0259 444 444.

Despre

Echipa medicala

Profesionalismul echipei medicale se împleteşte cu pasiunea şi daruirea, astfel sănătatea ta si a copilului tău este pe mâini bune.

>Acasa > Despre > Drepturile si obligaţiile pacienţilor

Drepturile si obligaţiile pacienţilor

Drepturile si Obligatiile pacientilor conform Legii 46/2003

Drepturile Pacientilor

  • Dreptul la informare asupra asistentei medicale :
    • au dreptul de a fi informati asupra serviciilor si metodelor terapeutice de care au nevoie si de posibilitatile spitalului de a le oferi;
    • au dreptul la adresabilititate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale;
    • pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura servicii de sanatate;
    • pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spitalul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau;
  • Dreptul la ingrijire, ce include:
    • pacientii au dreptul la ingrijirea sanatatii la cel mai inalt standard, indiferent de statut social, varsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
    • respectarea perceptiilor in privinta bolii, ingrijirii si tratamentului;
    • posibilitatea de a lua decizii referitoare la ingrijirea lor in cunostinta de cauza, impreuna cu personalul medical;
    • au dreptul de a avea in apropiere si de a participa la ingrijirea lor un apartinator ( o ruda sau o persoana apropiata ) pe durata spitalizarii ;
  • Dreptul de acces la informatiile de natura medicala legate de persoana lor prin intermediul persoanelor din echipa medicala si al biletului de externare :
    • dreptul de a fi informati in legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii ;
    • informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-o maniera adecvata capacitatii lui de intelegere; in cazul cetatenilor straini, acestia au dreptul de a primi informatii intr-o limba oficiala, sau prin intermediul unui traducator daca nu cunosc o limba oficiala ;
    • au dreptul de a exprima liber opiniile cu privire la ingrijirile acordate in spital;
  • Dreptul la intimitatea si confidentialitatea tuturor informatiilor personale si medicale:
    • informatiile medicale si identitatea pacientului sunt accesibile numai persoanelor care il ingrijesc in mod nemijlocit;
    • informatiile confidentiale sunt divulgate cu consimtamantul expres al pacientului sau in cazul cercetarilor penale;
  • Dreptul de a fi informat cu privire la relatia pacient – spital:
    • informarea pacientului cu privire la reglementarile legale, inclusiv asupra tarifelor practicate pentru servicii;
    • au dreptul sa le fie respectate credintele, convingerile morale, culturale si religioase;
    • au dreptul sa fie tratati cu atentie, consideratie si profesionalism;

Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plangerile intr-o maniera justa, eficienta, prompta si de a fi informati asupra rezultatului.

Obligatiile Pacientilor

Pacientii au urmatoarele obligatii:

  • de a prezenta la internare biletul de trimitere de la medical de familie, actul de identitate, talonul de pensie, adeverinta de la C.A.S.BIHOR
  • de a respecta conditiile de disciplina ale spitalului;
  • de a folosi cu grijă bunurile ce ii sunt puse la dispozitie, orice degradare fiind supusa regulilor de drept civil;
  • de a nu fuma in rezerva sau pe holurile spitalului;
  • de a nu consuma si introduce bauturi alcoolice in spital;
  • de a purta echipamentul de spital si de a nu parasi incinta spitalului in aceasta tinuta;
  • de a respecta regimul alimentar indicat de medic;
  • de a respecta programul de vizita pentru a nu perturba desfasurarea activitatii medicale;
  • de a pastra curatenia in rezerva si spatii comune;
  • de a se adresa in mod civilizat personalului medico-sanitar;

In cadrul spitalului se interzice producerea de zgomote de orice natura care pot produce discomfort pacientilor internati.

Testimoniale

Multumim dnei doctor Antal si intregii echipe de la Spitalul Pelican pentru grija, intelegerea si

Anca, 34 ani

toate testimonialale

Contact si Localizare

Maternitatea Pelican

str. Corneliu Coposu Nr.2, Oradea

Informatii si programari: 0259 444 444

Aboneaza-te la newsletter

Fii la curent cu cele mai noi oferte si noutati din Maternitatea Pelican.

Aboneaza-te acum!